Nyttig informasjon

Her finner du informasjon om hvordan du bestiller, betalings-, frakt- og leveringsalternativer, åpningstider, brukerveiledninger, garanti, reklamasjon med mer.

Bruk gjerne kontaktskjema i bunnen av siden hvis du trenger å komme i kontakt med oss. Vi svarer deg så raskt vi kan!

Ofte stilte spørsmål / FAQ

Du vil ofte kunne finne svar på dine spørsmål blant våre Ofte stilte spørsmål.

Brukerveiledning, montering, vedlikehold

Her finner du det meste av informasjon rundt montering, bruk, og vedlikehold av våre produkter.

Frakt- og leveringsalternativer

Ved bestilling kan du velge en av disse leveringsmåtene:

  • Levering til dør
  • Hente varer fra en Bring Cargo godsterminal
  • Hente varer hos Alutec (hovedlager Os eller avdelingslager Kristiansand)

Du kan enkelt beregne frakt kostnader på en mulig bestilling før du faktisk bestiller, ved å legge inn postnummeret til din leveringsadresse i handlekurven, etter at varene er lagt til. 

Vi benytter Bring Cargo til transport av våre varer, enten med bil eller som postpakke.

Leveringstid

Mottatte bestillinger blir normalt levert fra vårt lager samme eller påfølgende virkedag. Transporttid kommer i tillegg, og vil variere avhengig av leveringssted.

Du mottar en melding på e-post med sendingsinformasjon og lenke til sporing når varene blir lastet for transport fra vårt lager.

Betalingsalternativer

Ved bestilling kan du velge å betale med kort (kredittkort/bankkort) eller motta faktura med 20 dager betalingsfrist.


Valg av faktura vil medføre manuell behandling av bestilling, samt kredittvurdering før bestilling kan iverksettes og varer leveres.

Finansiering / leasing

Vi tilbyr våre næringsdrivende kunder leasingfinansiering via vår samarbeidspartner Nordea Finance Equipment AS, som er Norges ledende finansieringsselskap innen utstyrsleasing, og spesialister på finansiering av maskiner, utstyr, og kjøretøy til næringsdrivende og offentlig sektor.

Tilpassede løsninger / prosjektering

Dersom du har spesielle ønsker om en tilpasset løsning som du ikke finner i vårt standard vareutvalg, eller om du skulle ønske en totalprosjektering av utstyr/materiell til et planlagt prosjekt, så er vi behjelpelig med dette. 

For våre flytebryggeprodukter kan vi også bistå med søknadsprosess overfor offentlige myndigheter. 

Send oss en henvendelse på kontaktskjema så tar vi kontakt med deg.

Våre kjøpsbetingelser

Ved bestilling av varer gjelder våre standard kjøpsbetingelser.

Reklamasjoner, mangler, retur

Du skal føle deg trygg når du handler fra Alutec. Vi følger kjøpsloven og angrerettsloven. Dette innebærer at du som privatkunde kan angre kjøp du har gjort i vår nettbutikk innen 14 dager etter at bestilte varer og angrerettskjema er mottatt.

Dersom det oppstår feil/skader på varer levert fra Alutec AS må du snarest ta kontakt med oss.

Skader som kan skyldes transport (lasting/lossing) må omgående meldes til sjåfør og anmerkes på fraktbrev, samt meldes inn til Alutec og transportør innen 5 dager etter varemottak.

Ta gjerne et bilde av feilen/skaden og send oss på e-post sammen med en beskrivelse. 

Kjøpshistorikk

Ta gjerne kontakt med oss dersom du ønsker en kopi av faktura på tidligere kjøp fra oss. Vi har arkiv av tidligere fakturaer iht. “Bokføringsforskriften”.

Garanti

Våre JAMAX produkter har 10 års garanti mot fabrikasjonsfeil.

Fornøyde kunder

Vi har i løpet av årene fått mange fornøyde kunder. Her kan du lese et utvalg av kundeuttalelser og tilbakemeldinger vi har fått.

Personvern / GDPR

Vi er opptatt av å ivareta personvernet ditt. Vi forsøker derfor alltid å beskytte personopplysninger på beste måte og følge de reglene som gjelder for personvern.
Vår personvernerklæring beskriver mer i detalj hvordan dette gjøres.

Finner du ikke det du leter etter? Ta gjerne kontakt med oss.

Bruk kontaktskjemaet under, eller send oss en e-post til info@alutec.no.

Du kan også ringe oss på tlf. 56304100 (mellom kl. 08-16)

Send oss en forespørsel

Legg inn din kontaktinformasjon og ditt spørsmål her. Vi vil svare deg så snart som mulig.